منبع خبر- جایگاه روابط عمومی های درون و برون گرا، در ادارات و صنایع در عصر ارتباطات
✒️محمد ابولیان نوروزی کارشناس روابط عمومی الکترونیک و دبیر آزاد رسانه ی حوزه نفت و پتروشیمی ها در خوزستان منبع خبر- درجهان امروز،ارتباطات وآگاهی رسانی یکی از پایه ای ترین دانش ها و ویژه ترین راههای پیشرفت انسان امروزی، شالوده و پایه دیگری ازدانش های سده کنونی است.دراین راستابااهمیت این موضوع وحساسیت های بجا و […]
✒️محمد ابولیان نوروزی کارشناس روابط عمومی الکترونیک و دبیر آزاد رسانه ی حوزه نفت و پتروشیمی ها در خوزستان
منبع خبر- درجهان امروز،ارتباطات وآگاهی رسانی یکی از پایه ای ترین دانش ها و ویژه ترین راههای پیشرفت انسان امروزی، شالوده و پایه دیگری ازدانش های سده کنونی است.دراین راستابااهمیت این موضوع وحساسیت های بجا و درست مسئولان درباره جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمان ها و وزارتخانه های دولتی و با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، شاید بیشتر بتوان به اهمیت دانش برتر ارتباطات و نیز جایگاه روابط عمومی ها،به عنوان گرداننده آن درجهان،دست یافت.جهان امروز،جهان ارتباطات است.در هرچشم بهم زدنی میلیون هارویداد،داده درراستای آگاهی بخشی درجهان دست به دست می شود.از زمانی که دگرگونی زندگی انسانها شتابنده ترازگشته شد،نیازبه دانستن،آگاهی وارتباطات هر روز افزایش یافت.
درسازمان های دولتی داشتن اطلاعات درست و به موقع بادرنظرگرفتن هدف و ساختار،بزرگ ترین سرمایه یک سازمان است وحیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام وپخش تبلیغات ودریافت آگاهی به روز و سودمند بستگی دارد و این جاست که داشتن روابط عمومی کارا و کارآمد بیشتر نمایان می شود.
برنامه ریزی برای پیوندو ارتباط دوسویه بین جامعه و مسئولین در راستای آگاهی مردم از عملکرد سازمان و آماده نمودن افکارعمومی برای اجرای طرحهای بزرگ صنعتی واشتغالزا با روشهای گوناگون، بکارگیری روشهای نوین آگاهی رسانی و پیگیری دگرگونی های فناوری اطلاعاتیIT از وظایف روابط عمومی است.
برخی ازوظایف روابط عمومی درصنایع بویژه شرکتهای پتروشیمی رامی توان به بخش هایی که درزیرازنظرتان خواهدگذشت نام برد:
۱- ارتباطات و مطالعات اجتماعی (انجام خوانش وپژوهشهای گوناگون اجتماعی، نظرسنجی،انجام گفتگو،سخنرانی و مدیریت پایگاه آگاهی رسانی در مورد فعالیتهای شرکت وبررسی و تحلیل آن، ارتباط فراگیر با وسایل ارتباط جمعی و طراحی بازدیدهای خبری)
۲- سمعی و بصری (برپایی نمایشگاه ها، اجرای برنامه های فیلمبرداری و عکاسی از امضای قراردادها،کارکرد مجتمع ها،طرح هاوافتتاحیه ها،تهیه فیلم)
۳-چاپ ونشر،چاپ بروشور،پوستر، نقشه،کارت،کتاب،جزوه، نشریه درون سازمانی
۴-هماهنگی وارسال آگهی های مناقصه ومزایده به مساوات دررسانه های نوشتاری و..نام برد.
درپایان ۲۷اردیبهشت ماه روزجهانی ارتباطات وسرآغاز هفته گرامی داشت ارتباطات رابه همه مدیران وکارکنان ادارات کل روابط عمومی های استان،
شرکتهای صنعتی وبخش خصوصی در پهنه ی استان زرخیزخوزستان و منطقه ویژه پتروشیمی های شهرستان بندر ماهشهر شادباش می گویم.