جوادی بالاجاده: حکایتی عجیب از اعمال قانون حجاب و عفاف
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری منبع خبر، با ابلاغ قانون عفاف و حجاب و دستور العمل های ابلاغی به دستگاههای اجرایی چون فراجا و پلیس راهور با موضوع سرنشینان بد یا کم حجاب و اجرای سرسختانه آن موجب نارضایتی و گلایه های بسیار مردم شده است و به چگونگی اجرای آن اعتراض دارند.
به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری منبع خبر، با ابلاغ قانون عفاف و حجاب و دستور العمل های ابلاغی به دستگاههای اجرایی چون فراجا و پلیس راهور با موضوع سرنشینان بد یا کم حجاب و اجرای سرسختانه آن موجب نارضایتی و گلایه های بسیار مردم شده است و به چگونگی اجرای آن اعتراض دارند.
در بررسی میدانی حاصل میشود بیشتر خودروهای اعمال قانون شده از خودروهای تاکسی های اینترنتی که رانندگان یا مالکین آن از جوانان می باشد برای رزق و روزی و گذران روزگار ناچار به کار و خدمت بر اسنپ،تپسی و تاکسی های گردشی روی آورده اند و عملا مخارج زندگی را با این تورم های سرسام آور کشور و هرینه های بالای نگهداری خودرو را از همین طریق مسافر کشی تامین میکنند، با اعمال قانون حجاب و عفاف از سوی پلیس راهور یا نیروهای انتظامی موجب ایجاد مشکلاتی چون اعمال هرینه های رفع توقیف و توقیف ۱۰ الی ۱۵ روزه خودرو عملا بیکاری و سختی در معیشت میشود.
اگر چه مشکل این نوع برخوردها از دستگاه قانون گذاری و فشارهای حاکم ستادهای به اصلاح مامور در امور فرهنگی کشور دارند و به جای اینکه چاره اندیشی و بررسی میدانی داشته باشند علت بد و کم حجابی مردم بویژه بانوان چه بوده است، غفلت های مدیریتی مدیران دستگاه های فرهنگی را با اعمال قانونهای این چنینی از مسئولیت خود وا میکنند و مردم را متضرر بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریت فرهنگی میکنند.
حال سخنی با مسئولان فرهنگی کشور؛
مگه جامعه یک شبه بد و کم حجاب شدند و آیا نمیپندارید که فرایند این آسیب اجتماعی از دهه های ۷۰ تا کنون سیر سعودی به خود گرفت،که متاسفانه هیچ وقت بدنبال علتهای آن نبودید.
ورود تجهیزات ارتباطاتی درصدی از اقدامات کشورهای غربی از تهاجم فرهنگی است و ریشه های این بد و کم حجابی را در برخی امور مغفول شده و فراموش شده مسئولان باید جستجو کرد.
آیا هیچ گاه بخود آمده اید که برای حفظ باورها و اعتقادات مردم درباره حفظ حجاب و عفاف که گره در فرهنگ فاطمی دارد،چه کرده اید؟
آیا هیچ وقت بخود آمدید که چرا حجاب و عفاف بانوان از دهه شصت تا دهه های اخیر کم رنگتر است؟
آیا دستگاههای متولی فرهنگی برای پوشش اسلامی و ایرانی مدلی مشخص شده به بانوان ارائه داده است؟
آیا برای حفظ حجاب بانوان و دختران و… اقدامات فرهنگی داشتید؟
این در حالی است که قیمتهای خرید چادرها و مانتوها و …به آسمان رسیده و توان خرید آن برای متمکنین هم وجود ندارد. چه برسه به اقشار آسیب پذیر جامعه …
آیا واردات البسه با مارکهای خارجی، دست مردم عادی جامعه است تا ریشه هایی عمیق و بافته شده درجاهای دیگر دارد؟
بهتر نیست صدها آیا و اگرهای مردم را مسئولان پاسخگو باشند و بجای جرائم نقدی و توقیف خودروها افرادی که از بی تدبیری برخی مدیران ناگزیر به شغل رانندگی با تاکسی های اینترنتی یا گردشی آنهم با تحصیلات کارشناسی و ارشد روی آوردند با مدیران مقصر، غافل و یا عامل این بد و کم حجابی برخورد های قانونی و نظارتی سنگین اعمال می شد؟
آیا بهتر نبود بجای جرایم و توقیف رانندگان با واردکنندگان البسه و مروجین آن برخورد شود و دستگاهای متولی در فرهنگ و صنعت و … برخورد سخت قانون انجام شود.
خودروها را توقیف می کنید چون سرنشینان آن کم یا بد حجاب هستند
مگر رانندگان خودروها مامورین انتظامی یا آمرین به معروف کشورند که تذکر دهند و در این مسیر برخوردهای و یا درگیریهای صورت پذیرد.
با این توضیح که اگر رانندگان تاکسی های اینترنتی پذیرش سرویس کرده باشند و بعلت کم و بد حجابی سرنشین کنسل کنند باید پاسخ مدیران تاکسیهای اینترنتی را هم بدهند.
از هر دو طرف فشار به این جماعت وارد میشود، سوار کنند توقیف و جریمه پلیس راهور و اگر خدمات خدمات دهند باید پاسخگو مدیران شرکت باشند.
پس بهتر نیست زیر ساختهای فرهنگی کشور را اصلاح کنید و بی توجهی و ناکارآمدی مدیران دستگاههای متولی را به گردن مردم بیندازند.
انتظار است دولت و مجلس در پاسخ به این اقدامات پاسخگو باشند.